X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
донаторско
12/10/2017 |  19:36 | Аутор: РТРС | Коментара: 0

Правила за истрајно вјежбање и мршављење

Адам Гилберт је покретач онлајн програма којим помаже људима који имају проблема са истрајношћу приликом држања дијете и вјежбања, мотивишући их да се потруде у жељи да смршају и да ураде све што је потребно да то и остваре.
Вјежбање (Фото: Thinkstock) -
Вјежбање (Фото: Thinkstock)

Он већ 10 година учи људе да развијају здраве начине понашања и вјежбања. Нарочито се бавио психолошким разлозима због којих људи не вјежбају онолико колико знају да би требало уколико желе да смршају.

Ово су 12 Адамових савјета за које каже да су много помогли његовим клијентима:

1. Почните са "малим" вјежбама

Вјежбе треба да буду подношљиве. Када почињете са вјежбањем немојте да се префорсирате. Десет минута вјежби које стварно урадите, бољи су него "савршено" вјежбање које избјегнете.

2. Држите се правила "10 минута"

Најтеже је почети, зато крените са вјежбањем од "10 минута". Ако вам је то довољно и хоћете да престанете, можете. Људи се, међутим, тада обично осјете добро, па често наставе.

3. Упарите вјежбе са још нечим омиљеним

Оставите омиљену музику да је слушате док вјежбате, или планирајте вјежбање уз неку омиљену емисију или серију / филм.

4. Схватите туш као награду

Туширате се сваки дан, па онда и вјежбајте сваки дан. Туширање благотворно дјелује на тијело послије вјежбања.

5. Немојте да се префорсирате

Пекините са вјежбањем прије него што се потпуно исцрпите. Чак и ако уживате у вјежби, престаните док се осјећате добро.

6. Не прескачите понедјељак

Вјежбање понедјељком одређује ритам вјежбања током цијеле недјеље. Ако прескочите понедјељак, онде ћете много лакше наћи изговор да прескочите и неки од сљедећих дана.

7. Забављајте се

Многи људи долазе у теретану са питањем "Шта треба да радим?", умјесто да размишљају на начин "Шта бих желио да радим?".

Најбоља дијета и најбоље вјежбе су оне којих се придржавамо. Пробајте више ствари, истражите шта вам се највише допада, па нађите оно што вам највише одговара: шетања, трчање, бицикл, јога, пилатес, борилачки спортови...

8. Поштујте своје вријеме

Ускладите своје вјежбе са осталим обавезама и трудите се да одолите искушењу да у то вријеме радите било шта друго.

9. Не радите ништа

Уколико вам се укаже неко непланирано слободно вријеме, трудите се да избјегавате губљење времена на Фејсбуку или Инстаграму. Једноставно, сједите и не радите ништа.

Када себе доведете пред избор да не радите ништа или да вјежбате, вјежбање углавном побиједи.

10. Идентификујте проблем

Ако се плашите или осјећате непријатно због нечега док вјежбате, пробајте да одете у теретану када је најмање посјећена. Неколико тренинга са персоналним тренером помоћиће вам да се ослободите страха.

11. Држите се правила "једног дана"

Можете да прескочите један дан вјежбања, али нипошто немојте два узастопно. Свака већа пауза отежава повратак у ритам вјежбања.

12. Вјежбајте да бисте се релаксирали

Осамдесет одсто мршављења је дијета, односно шта, зашто и како једете. Неки људи проведу мјесеце у теретани, са минималним учинком.

Мислите о вјежбању као најсигурнијем начину да се ослободите стреса и релаксирате. Вјежбање је веома важно за здравље, енергију, покретљивост и срећу.

Извор: Б92